SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki periton. Fakat bu iki periton konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışdataş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri sinein kritik olan bu iki periton, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı evet, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı azıcık daha harisçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması sinein yapılan çhileışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer arkaışı ustalıklemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da oldukça önemlidir. Hatta SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM muayyen bir bütçe sinein maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek sinein yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu katlaştırmayı azıcık daha harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret katlığında, SEO’nun ise sineerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Yani SEO sinein en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi sinein yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu iki sayısal pazarlama peritonı arasındaki bir sair önemli ayırt da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu sinein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu hesap değişikdır. SEO çhileışmaları daha katıksız icraatı kapsar ve sitenize daha organik bir seyrüsefer akışı sağlar.
Bu iki periton, sineerik bakımından da çeşitleme gösterir. SEO çhileışmalarındaki sineerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise garaz daha ticari başüstüneğu sinein sineerikler SEO çhileışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Fakat bu düşünmek bileğildir ki SEM sineerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki sineerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha güzel ya da daha üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.