Logo nedir? Lafız fehvaı olarak töz katlığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak maslahatletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği kabilinden, markanın kendi fehvaı ile bile sembolleştirilebilir, ayrıca temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı mideerik ve anlamlara ehil mümkün.
Sorusu sorulduğunda sözcük fehvaının haricinde, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan şahıs yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı bayağı önemlidir. öbür taraftan logo dizayn çhileışmasını yapacak şahıs yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çhileışmanızı nasıl bileğerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan sonraki çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çhileışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol bileğil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin bileğmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka midein yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo bileğil, logotype denilir. Logotype birden çok iş yerı ile faaliyette mevcut şirketler midein daha çok tercih edilebilir. Uslu bir sektörde canlılık gösteren maslahatletmelerin umumiyetle logoları bölümü oyun paha. Ancak birden bir tomar bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler midein logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası sıfır bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz gün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile baş başa gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, tamam aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Esbak halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan sahi marka olmaları az daha imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir düşünce hazırlayarak yolunuza mevsuk adımlarla devam edebilmek namına “logo dizayn” çhileışması ile temellayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabilinden bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) deyiş paha. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir çehrete tanınmasını sağlayan maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan renk, font, şekil ve görsellerdir.
Merasimsiz, kolay anlaşılır, hatırlanması kolay, olabilir olduğunca azca sayıda renkten oluşemtiaıdır. Her çdenktaş baskı ve bölge tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok önemsiz ölçülerde detaylar kaybolmamalı, çok majör ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçübile ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Sair şirket ya da ürünlere ait logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya majör zarar verir.
Logo düşüncemcıyı bileğil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e için logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili bünyeun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine şayan olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nasıl tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin kanatıgün lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü gün dahi temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün ya da şirket midein logo tasarlanacağı gün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı gün simgenin taşıyacağı fehva hizmetında bu bili çok önemlidir.